Kategorie
Uncategorized

Czym jest pozycjonowanie stron w internecie

Czym jest pozycjonowanie stron w sieci?

Pozycjonowanie stron internetowych stało się swego rodzaju trendem. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednia optymalizacja witryny poprawia widoczność naszej strony. Wiele agencji marketingowych ma w swojej ofercie pozycjonowanie SEO, które przez użycie odpowiednich narzędzi i wdrożenie skutecznych działań, wynosi stronę internetową na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie SEO i dlaczego jest niezbędnym elementem marketingu, jeśli chcemy rozwijać markę za pośrednictwem internetu? 

 

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron daje nam możliwość wygenerowania większych zasięgów, dzięki widoczności naszej witryny wysoko w wynikach wyszukiwania. Okazuje się, że przeciętny użytkownik chętnie wejdzie na jedną z trzech pierwszych stron, które „podpowie” mu algorytm wyszukiwarki. 

Jeśli nasz sklep internetowy zajmuje się sprzedażą odzieży, będzie nam bardzo trudno dotrzeć do konkretnego odbiorcy z racji ogromnej konkurencji na rynku. Sprzedaż internetowa kwitnie, jednak ma to swoje wady, a mianowicie przesyt stron oraz produktów, które są nam oferowane. Większość z nas woli w szybki sposób dokonać zakupu, a im mniejsza możliwość wyboru, tym łatwiej jest podjąć decyzję. Najchętniej rozważymy kilka pierwszych ofert, jakie znajdą się w zasięgu naszego wzroku. 

Pozycjonowanie SEO w dużej mierze skupia się na słowach kluczowych. Poszukując więc przykładowych butów na zimę, najbardziej prawdopodobne jest, że wybierzemy ten sklep i to obuwie, które jako jedno z pierwszych zobaczymy po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej, np. „czarne kozaki ocieplane”. Ważne jest zatem, aby nasz sklep posiadał odpowiednie opisy kategorii oraz produktów, tak, aby móc dotrzeć do konkretnego klienta.

 

W jaki sposób możemy pozycjonować stronę?

Frazy kluczowe są kluczowym elementem, jednak nie są jedyną rzeczą, którą bierze pod uwagę algorytm wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie SEO skupia się nie tylko na treści, która jest na stronie, ale również na jej kodzie źródłowym, a także samej architekturze i rozmieszczeniu elementów istotnych dla użytkownika. Witryna musi być nie tylko czytelna, ale i miła dla oka. Użytkownik, który korzysta ze smartfona, nie zadowoli się domeną, która nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. 

Specjaliści w zakresie SEO pomogą nam przeanalizować domenę. Sprawdzą, jak dotychczas wygląda jej czytelność; czy rozmieszczenie słów kluczowych jest odpowiednie, czy metadane strony są uzupełnione, a jeśli tak, czy jest to wykorzystane prawidłowo. Metadane są bardzo ważnym czynnikiem pozycjonującym, który wpływa nie tylko na algorytm, ale i użytkownika.

Meta title oraz meta description służą do opisu strony internetowej, oraz jej zawartości w jak najbardziej wyczerpujący, ale i stosunkowo krótki sposób. Pojawiają się w odpowiedzi na pytanie zadane wyszukiwarce, zatem nie należy ich lekceważyć, bo może to skutecznie obniżyć naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Zajrzyj i znajdź specjalistę SEO już teraz! startupwars.pl

Możemy mieć wysokiej jakości teksty, które będą lubiane przez algorytm, ale bez zachowania prawidłowej struktury treści, jak i całej strony, na niewiele się to zda. Istotne jest zatem, aby korzystać z możliwości agencji marketingowych lub agencji SEO, które posiadają w swojej ofercie pozycjonowanie stron internetowych.